Ga naar de inhoud

Waarom hebben fysieke en telefonische triage soms verschillende uitkomsten?

Er kunnen meerdere redenen zijn waarom fysieke triage tot een andere urgentie of vervolgactie leidt dan telefonische triage. Een voorbeeld is de locatie van de patiënt: bij fysieke triage is de patiënt al op de locatie (huisartsenspoedpost of SEH). Een vervolgactie ‘AMBU’ is dan niet wenselijk.

Als het niet wenselijk is om tot een U5 te komen, bijvoorbeeld op een SEH, dan kunnen ICT-leveranciers de applicatie zo instellen dat altijd minimaal urgentie ‘U4’ wordt geadviseerd. Tevens kan de vervolgactie standaard op ‘SEH’ worden gezet. De daadwerkelijke instelling is afhankelijk van de wensen en behoeftes van de triageprofessionals.


Artikel delen:

Bekijk ook

Cardiale klachten presenteren zich soms als maagpijn. Waarom heeft NTS aparte ingangsklachten voor ‘Pijn/druk thorax’ en ‘Buikpijn volwassene’?

Een acuut coronair syndroom (hartinfarct) kan voorkomen zonder pijn in de thorax. Dat maakt het extra moeilijk om dit in...

Veelgestelde vragen

Wat te doen bij pijn thorax die reeds voorbij is?

Als een patiënt pijn op de borst had, maar nu geen klachten meer heeft, moet je dan nog steeds kiezen...

Veelgestelde vragen

Een patiënt belt met meerdere klachten. Welke ingangsklacht kies ik?

Triage gaat om urgentie-denken. Betrek in je triage altijd als eerste de ingangsklacht die kan wijzen op de ernstigste problemen....

Veelgestelde vragen