Moet ik bij telefonische triage altijd een ingangsklacht openen?
Nee, je hoeft bij telefonische triage niet altijd een ingangsklacht te openen. Als het motief van bellen duidelijk is en een duidelijk toestandsbeeld is verkregen, kan de zorgprofessional direct een advies geven. Denk hierbij aan herhalingsrecepten, vragen over medicijngebruik en klachten die niet thuishoren bij de spoedzorg (zoals wekenlang pijn in de enkel of wratten).
Bekijk ook
Waarom leidt diabetes in combinatie met kortademigheid en gebruik van insuline tot een U1?
Bij het gebruik van insuline is er kans op een ketoacidose. Ketoacidose is verzuring van het bloed en ontstaat als...
Mag een leek ook met NTS werken?
Een leek mag niet werken met NTS-triagemodules voor professionals. Dat zijn geen beslisbomen die zonder gedegen vooropleiding en medische kennis...
Is ‘rillen van de kou’ hetzelfde als ‘een koude rilling’?
Nee, rillen van de kou is niet hetzelfde als een koude rilling. Een koude rilling is in de geneeskunde een...