Ga naar de inhoud

Moet ik bij telefonische triage altijd een ingangsklacht openen?

Nee, je hoeft bij telefonische triage niet altijd een ingangsklacht te openen. Als het motief van bellen duidelijk is en een duidelijk toestandsbeeld is verkregen, kan de zorgprofessional direct een advies geven. Denk hierbij aan herhalingsrecepten, vragen over medicijngebruik en klachten die niet thuishoren bij de spoedzorg (zoals wekenlang pijn in de enkel of wratten).


Artikel delen:

Bekijk ook

Mag een leek ook met NTS werken?

Een leek mag niet werken met NTS-triagemodules voor professionals. Dat zijn geen beslisbomen die zonder gedegen vooropleiding en medische kennis...

Veelgestelde vragen

Is de NTS 100% veilig? Kan een ernstige diagnose worden gemist?

Bij het aanpassen van de NTS maakt de redactieraad voortdurend een afweging tussen veiligheid en doelmatigheid. Immers: triage is risicomanagement....

Veelgestelde vragen

Waarom leidt verwacht overlijden tot U3?

Kom je bij de melding tot de conclusie dat er geen noodhulp meer mogelijk is en dat de patiënt is...

Veelgestelde vragen