Ga naar de inhoud

Moet ik bij telefonische triage altijd een ingangsklacht openen?

Nee, je hoeft bij telefonische triage niet altijd een ingangsklacht te openen. Als het motief van bellen duidelijk is en een duidelijk toestandsbeeld is verkregen, kan de zorgprofessional direct een advies geven. Denk hierbij aan herhalingsrecepten, vragen over medicijngebruik en klachten die niet thuishoren bij de spoedzorg (zoals wekenlang pijn in de enkel of wratten).


Artikel delen:

Bekijk ook

Mogen in de NTS triagecriteria worden overgeslagen?

Nee, triagecriteria mogen niet worden overgeslagen. Getoonde triagecriteria moeten allemaal worden beoordeeld. Wanneer een triagecriterium niet relevant is en de...

Veelgestelde vragen

Onder welke voorwaarden worden ingangsklachten en triagecriteria toegevoegd?

IngangsklachtenOm de NTS overzichtelijk te houden, proberen we het aantal ingangsklachten beperkt te houden. Een aparte ingangsklacht wordt alleen toegevoegd...

Veelgestelde vragen

Waarom is ‘röntgen’ geen vervolgactie?

Röntgen staat niet bij de vervolgacties in de NTS, omdat dit een verwijzing is naar diagnostiek en niet naar een...

Veelgestelde vragen